10.08.2007

PROFESIONALAC

strašna komedija


Lica: Kum, Gera

Beograd, 29. oktobar 2002. Negde oko ponoći. Slabo osvetljena ulica. Dva prijatelja se sreću u prolazu. Srdačno se rukuju.

KUM: A, Gero, Gero! Nešto si mi se pogrbio.
GERA: Rintao sam, brate. Ubio sam se od posla. Dežurao sam u Upravi kriminalističke policije.
KUM: Ma nemoj! Sinoć su mi priveli kuma tamo. Nije mi jasno zašto. Znaš ga: dobar je čovek.
GERA: Znam. Video sam ga.
KUM: Ma nemoj! Da li je nešto poručio?
GERA: Nije. Moglo bi da se kaže da nismo ni razgovarali.
KUM: Šta ti znači to „moglo bi da se kaže da nismo ni razgovarali“?
GERA: Nešto je smandrljao, ali nisam ga baš najbolje razumeo.
KUM: Od tebe, bre, nikada ništa normalno ne može da se sazna. Uvek nešto zatežeš.
GERA: Šta bi ti hteo?
KUM: Hteo bih da mi kažeš šta je tačno rekao.
GERA: Dosadan si kao čir na laktu. Nije rekao ništa naročito. Eto, ušao sam u kancelariju i rekao mu: „Zdravo, Mito bekrijo!“ Onda je on prdnuo i promumlao: „Zdrrravooo, Gerrrooo!“
KUM: Moj kum prdnuo na javnom mestu!?
GERA: Nego šta. Prdnuo je još nekoliko puta i pri tom se vućao i mlatio rukama oko sebe.
KUM: Ma šta kažeš!? Moj kum!?
GERA: Da, kad si zapeo da saznaš. A onda se bacio na pod i viknuo: „Ako vidiš moju ženu, reci joj... reci joj da su... da su me...
KUM: Bože, svašta!
GERA: Vala baš. Onda mu je krenula pena na usta. Kad već hoćeš da znaš, počeo je i da koluta očima. Kao da je skrenuo pameću.
KUM: I ti to pričaš mrtav hladan?
GERA: Pa kako da pričam?
KUM: To je sto posto epilepsija. Gledao sam to na filmu... mislim na penu... i na vućanje. Pokaži mi, molim te, kako je to radio.
GERA (vuća se i mlati rukama oko sebe): Evo, ovako.
KUM: Jesi li mu pomogao? Podigao si ga? Šta mi je, sumnjam u tebe. Sigurno si zvao lekara.
GERA: Nisam. Da zovem lekara zbog kese?
KUM: Kakve kese!?
GERA: Imao je običnu najlon kesu na glavi. Kesu za priznanje, kad si baš zapeo da znaš.
KUM: Pa jesi li je skinuo, majmune!?
GERA: Bilo je kasno!

Zavesa.



Napomena:
- Iste večeri u Upravi kriminalističke policije preminuo je i slikar Dragan Malešević Tapi.